Blogger of WordPress?

Hee allemaal,

Ik moet eerlijk zeggen… ik ben de laatste tijd steeds meer aan het twijfelen. Blogger of WordPress? Het spookt echt de hele tijd door mijn hoofd. Mijn oude blog was op Blogger en daar heb ik anderhalf jaar lang met ontzettend veel plezier op geblogd. Alleen zei iedereen de hele tijd dat WordPress zoveel beter en serieuzer zou zijn. Toen ik dus mijn nieuwe blog startte, besloot ik het op WordPress te doen. Gewoon omdat ik dacht dat het een beter platform zou zijn. Maar eigenlijk vind ik het ontzettend meevallen. Nu, kan ik op WordPress bijna niets van mijn lay-out aanpassen, alleen echt de meest standaard dingen. Anders moet ik geld betalen en dat wil ik eigenlijk liever niet.

Op Blogger kon ik vrijwel alles van de lay-out veranderen, wat ik erg leuk vond om te doen. Ook had je de vrijheid om alle widgets te veranderen en kon je je eigen widgets toevoegen door middel van HTML. Ik vond dat gewoon heel erg gaaf, dat je een beetje een uitdaging had. Dit kan allemaal niet bij WordPress, tenzij ik geld betaal en daar ben ik nog niet helemaal klaar voor.

Wat ik ook fijn vind aan Blogger is dat je het gratis kan koppelen aan Google AdSense en Google AdWords. Google AdSense laat advertenties zien op je website, waardoor je er geld mee kan verdienen. Dit had ik met mijn oude blog en hoewel ik het geld nooit op mijn bankrekening heb laten storten, was het wel erg leuk om te zien dat ik meer dan vijf euro had verdient aan mijn hobby. AdWords liet je zien hoe mensen je blog vonden, wat vaak voor hilarische dingen zorgde.

Ik weet het niet meer. Ergens diep in mijn hoofd zit een stemmetje dat graag wilt dat ik weer naar Blogger ga. Een ander stemmetje zegt dat ik op WordPress moet blijven. Daarom vraag ik jullie mening, wat moet ik doen? Bij het overzetten verlies ik mijn artikelen niet, alles zal gewoon op Blogger worden geplaatst. Wat denken jullie dat het beste is?

Liefs, Marije

Geef een reactie

