Currently Watching

Hee allemaal,

In maart schreef ik een artikel over alle series die ik keek en heb gekeken. Nu, vier maanden later, is dat natuurlijk helemaal verandert. Ik heb weer allemaal andere series gekeken en er zijn weer nieuwe seizoenen op tv geweest en allemaal dat soort dingen. Daarom hierbij een updateje hierover, currently watching. Ik denk dat dit zo’n artikel wordt dat om de zoveel tijd terugkomt, waarin ik exact vertel wat ik wel en niet leuk vind aan de series die ik kijk en heb gekeken en dus ook of ze het kijken waard zijn. Duss…. let’s get into this ^-^. Ik noem in dit artikel Game Of Thrones en Outlander niet, die kijk ik beide nog steeds en ik heb de nieuwe seizoenen op de voet gevolgd, maar ik heb ze al uitvoerig behandeld in het vorige artikel.

Carmilla

Carmilla is geen echte tv-serie, het is een webserie. Dit betekent dat er om de zoveel dagen een aflevering online komt op YouTube. De afleveringen zijn twee tot vijf minuten en er zitten 36 afleveringen in een seizoen. Carmilla gaat over studente Laura Hollis, zij studeert op een campus in Oostenrijk, Silas. Als op een dag haar kamergenootje verdwijnt en het lijkt alsof niemand er iets aan doet, begint ze een onderzoek. Maar dan krijgt ze een nieuwe kamergenoot, de vreemde Carmilla. Carmilla is vreemd, heel vreemd… zou ze misschien een vampier zijn?

Carmilla is soms best wel lastig om te volgen, het Engels is snel en de verhaallijnen zijn redelijk onwaarschijnlijk. Het is ook zeker geen goede serie… grappig feitje: het wordt gesponsord door een tamponmerk en dat is daadwerkelijk de enige reden dat ze afleveringen kunnen blijven maken. De personages in Carmilla zijn erg uniek, de hoofdpersonen zijn lesbisch en ook is er een personage dat zich niet als een geslacht identificeert, het is dus eigenlijk een soort van Tumblr serie. Ik zou Carmilla kijken als je zin hebt in een snelle serie met niet te veel tranentrekkende momenten. Ook is Carmilla redelijk grappig, maar het is geen goede serie en dat is wel redelijk belangrijk om in je hoofd te houden.

The 100

Ik was ontzettend benieuwd naar deze serie omdat the 100 gebaseerd is op een YA (young-adult) boekenserie. Ook keken een vriendin van mij deze serie en werd ik op Tumblr volgespamd dat ik deze serie moest gaan kijken. The 100 gaat over een groep jonge criminelen die terug naar de aarde worden gestuurd om te kijken of deze eindelijk weer leefbaar is. De serie speelt zich af in de toekomst, 80 jaar na een nucleaire oorlog. De mensheid heeft weten te overleven door op een ruimteschip in de ruimte te leven. De straffen waren hier ontzettend streng en iedereen over de 18 die de wet overtrad, werd geëxecuteerd. Nu is er niet genoeg zuurstof meer in het ruimteschip, dus de jonge criminelen zijn de enige hoop. De hoofdpersoon van deze serie is Clarke, zij wordt ook terug naar de aarde gestuurd. Op de aarde is het moeilijk om te overleven, de jongeren maken ontzettend veel ruzie en misschien zijn ze wel niet de enige mensen die de nucleaire oorlog hebben overleefd.

Ik zou the 100 een new adult serie noemen. Het is niet zo grafisch als bijvoorbeeld Game Of Thrones en Outlander maar je ziet wel veel bloed en sexy fun times (omg ik ben echt kinderachtig haha). Ikzelf vond het een hele leuke serie en ik heb het ontzettend gebingewatched (alles achter elkaar kijken). Ik heb de laatste zes afleveringen van seizoen 2 allemaal op dezelfde dag gekeken. The 100 is geen extreem goede serie, maar hij is wel beter dan een heleboel andere new adult/tienerseries. Ik vind dat deze serie heel erg goed omgaat met het concept van rouw en leiderschap. Dus ja, ik zou deze serie wel aanraden. Er is een ding wat minder leuk aan deze serie, dat is het feit dat we tot eind 2016 moeten wachten voor het nieuwe seizoen.

The Flash

The Flash gaat over Barry Allen. Toen Barry jong was werd zijn moeder vermoord door een soort van flits, dit is alleen nooit bewezen en daarom zit Barry´s vader voor deze moord in de gevangenis. Op een dag wordt Barry geraakt door bliksem, hij ligt negen maanden in coma en als hij wakker wordt, kan hij opeens supersnel rennen. Barry gebruikt zijn snelheid om misdadigers te vangen en mensen uit brandende huizen te redden, maar eigenlijk heeft hij maar één doel, erachter komen wie zijn moeder heeft vermoord.

The Flash vind ik echt een geweldige serie, het is een snelle en grappige serie, maar er zitten toch ook wel wat tranentrekkende momenten in. Ook is Barry echt een schatje, hij is zo lief tegen iedereen en ja… hij is gewoon geweldig. Ook bij deze serie heb ik de laatste afleveringen echt gebingewatched, daar heb ik nu spijt van omdat het ook bij deze serie nog heel lang duurt voordat hij terugkomt. Ook vind ik het stom dat ik een koppel in deze serie ship (dat je ze heel graag samen wilt hebben) dat sowieso niet samen gaat komen (Caitlin en Barry, anyone?). The Flash is trouwens van dezelfde makers als Arrow, dus als je die serie leuk vindt, dan is deze ook aan te raden.

Dit zijn de series die ik de laatste tijd af heb gekeken, nu over naar de series die ik nu kijk.

Parks and Recreation

Als je van droge humor houdt, dan is dit de serie voor jou. Ikzelf vind Parks and Recreation echt hilarisch maar ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen heel erg saai is. Parks and Rec (zoals de coole mensen het noemen) gaat over Leslie Knope, een nogal aparte vrouw die werkt bij de locale gemeente. Zij is verantwoordelijk voor het maken en behouden van parken in de gemeente maar eigenlijk heeft haar werk nog geen verschil gemaakt. Leslie is echt heel erg grappig omdat ze denkt dat dingen veel meer betekenen dan ze daadwerkelijk hebben betekend. Zo heeft ze ooit een one night stand gehad met iemand op het werk en denkt ze nu dat dat heel romantisch was en dat ze beide smoorverliefd op elkaar zijn. De man waarmee ze die one night stand had herinnert het zich niet eens meer. Als Leslie er op een dag achter komt dat er een soort groot gat in het midden van hun stadje ligt, waarin iemand is gevallen. Krijgt ze een idee, ze gaat daar een park maken.

Parks and Rec is dus vooral erg grappig. Ik heb nu iets van vier afleveringen gekeken en ik ga iedere aflevering weer helemaal stuk. Leslie wordt gespeeld door Amy Poehler, dus dat is erg grappig. Ook vind ik Andy (Chris Pratt ♥) en April (Aubrey Plaza) hilarisch. Ik zou eerst even de trailer kijken voordat je begint met Parks and Rec, want als je de humor niet grappig vindt dan is het niet aan te raden.

How I Met Your Mother

Ik kijk nu vrijwel alleen maar sitcoms omdat ik nog aan het twijfelen ben over welke serieuze serie ik ga kijken (Arrow, American Horror Story, Orange Is The New Black? IK WEET HET NIET :0). How I Met Your Mother is een sitcom van negen seizoenen lang (damn), het gaat over Ted die zijn kinderen verteld over hoe hij hun moeder heeft ontmoet, ja… dat negen seizoenen lang. How I Met Your Mother is trouwens erg grappig en vooral Barney (Neil Patrick Harris) vind ik leuk. Wel gaat het negen seizoenen door dus ik heb zo’n idee dat de laatste seizoenen minder zijn dan de eerste paar. Zeker aan te raden als je een liefhebber van flauwe humor bent! (Ik kon hier geen goede trailer voor vinden, excusez-moi)

Modern Family

Modern Family is redelijk bekend omdat het een tijdje geleden op tv was in Nederland. Modern Family gaat over een aantal gezinnen. Je hebt Phil en Claire met hun drie kinderen die zo’n typisch gezin met puberende tieners zijn. Dan heb je Cameron en Mitchell, een homostel die een dochtertje adopteert. Last but not least heb je Jay en Gloria, Jay is de vader van Mitchell en Claire en hij is getrouwd met de veel jongere Gloria, haar zoon Manny is dus ook bij Jay en Gloria ingetrokken. Al deze gekke gezinssituaties leveren hilarische momenten op. Ik vind dit echt een heel erg moderne serie met veel nieuwe ideeën. Taboes worden besproken en dat vind ik leuk!

Dit was het dan weer voor deze keer, ik merk dat ik met het nieuwe lettertype opeens veel meer type. Like, dit artikel is ruim 1400 woorden!

Welke series kijk jij?

Liefs, Marije

Geef een reactie

