Enkele boeken uit mijn boekenwishlist

Hee allemaal,

Nu ik een YouTube kanaal heb waarop ik veel over boeken praat, merk ik dat ik het minder over boeken heb op MML. Best jammer, want lezen is nog steeds één van mijn favoriete dingen om te doen. Daarom dacht ik dat ik vandaag maar weer eens over boeken ging schrijven. Even geheel iets anders, hoe vinden jullie de nieuwe lay-out? Ik heb daadwerkelijk een nieuw template gekozen, omdat ik de andere een beetje saai vond. Ik moet er nog wel even aan sleutelen (nog steeds jammer dat je met WordPress niet zo veel eraan kunt doen), maar het komt ergens.

The Queen of the Tearling- Erika Johansen

Op haar negentiende verjaardag, begint prinses Kelsea Raleigh Glynn, die altijd ondergedoken heeft gezeten, een reis om terug te gaan naar haar kasteel, zodat ze weer op haar troon kan komen. Eenvoudig en serieus, een meisje dat houdt van boeken en lezen, Kelsea lijkt totaal niet op haar moeder, de ijdele en onbezonnen koningin Elyssa. Terwijl ze beschermd en onervaren is, is Kelsea niet hulpeloos: om haar nek hangt de Tearling saffier, een juweel met gigantische magische krachten; en daarnaast heeft ze ook haar koninginnewacht, dappere ridders geleidt door de dappere Lazarus. Kelsea zal ze allemaal nodig hebben om de aanvallen van haar vijanden te overleven, die alles zullen doen om ervoor te zorgen dat Kelsea nooit de kroon zal dragen.

Ik moet zeggen dat ik bij het kopen van boeken ontzettend word beïnvloed door anderen. Wat lezen mijn favoriete BookTubers en Tumblr bloggers? Sasha, mijn all time favourite BookTuber, vond dit boek geweldig en daarom deed ik wat research, om te kijken of het boek iets voor mij zou zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al bezweek bij de cover, hoe geweldig prachtig is dit ding? Er is één ding dat mijn hart wel een beetje veel pijn doet, het feit dat alleen de hardback zo super mooi is en dat die echt ontzettend duur is…. WHY DO YOU HAVE TO DO THIS TO ME? Ik wil namelijk eigenlijk alleen die prachtige cover die je hierboven ziet, maar ik vind het ook wel fijn om niet blut te zijn. Tja… we zullen zien waar dit eindigt.

Dit boek spreekt me zo aan omdat het over een andere wereld gaat, dat vind ik altijd heerlijk. Contemporaries kunnen toch nog wel eens dicht bij huis komen, maar met fantasie verhalen wordt dat vaak toch wat lastiger. Ik heb echt heel erg veel behoefte aan fantasieboeken, omdat ik het laatste jaar bijna alleen maar dystopian novels en contemporaries heb gelezen. Dus ik zal smachtend naar dit boek kijken totdat er een nog mooiere paperback uitkomt, of totdat ik opeens superveel geld erf van een ver ver ver familielid.

The Song Of Achilles- Madeline Miller

Ik ben nog steeds heartbroken over het feit dat ik Grieks heb moeten laten vallen, dus toen ik dit boek door Tumblr zag spoken, maakte mijn hart meteen een sprongetje. Eindelijk een goede portie mythologie met mijn favoriete karakter uit de Trojaanse Oorlog, Patroclus. Ik denk zelf dat Patroclus en Achiles een super schattig homokoppel waren tijdens de oorlog en daar is Madeline Miller het mee eens. Dit boek gaat namelijk o.a. over de relatie tussen Patroclus en Achilles, maar ook over legendes, goden en verlies.

Tijdens de eeuw van de helden in Griekenland, wordt Patroclus, een jonge en onhandige prins, verbannen naar het koninkrijk van Phthia, waar hij opgroeit in de schaduw van koning Peleus en zijn gouden zoon, Achilles. ‘De beste van alle Grieken’ – sterk, prachtig en de zoon van een godin, Achilles is alles dat de beschaamde Patroclus niet is. Alhoewel ze erg verschillend zijn, worden de  jongens beste vrienden. Hun band wordt sterker als ze volwassen worden en zich trainen in oorlogvoeren en geneeskunde – tegen de zin in van Achilles’ moeder, Thetis, een wrede zeegodin met een sterke haat jegens stervelingen.

Als ze horen dat de Spartaanse Helena is ontvoerd, moeten de Griekse mannen, vanwege een eed, Troje innemen. Verleidt door de belofte van roem, gaat Achilles mee en vanwege liefde en angst voor zijn vriend, volgt Patroclus hem. Ze weten nog niet dat hun lot allebei op de proef zal stellen en dat een afschuwelijk offer gebracht moet worden.

Als Gymnasium nerdje weet ik redelijk veel over Griekse mythologie, vroeger verscheurde ik alle mythologie boeken al en in de les was het altijd mijn favoriete moment van de les. Dus ik ben ook erg benieuwd of dit boek veel uit de Illias (het boek van Homerus waar the Song of Achilles op gebaseerd is) heeft veranderd en of het einde hetzelfde is. We shall see.

The Kiss of Deception- Mary E. Pearson

De samenvatting van dit boek lijkt eigenlijk een beetje op The Queen of the Tearling. Maar deze prinses komt niet terug om koningin te worden, nee, ze vlucht juist omdat ze geen prinses wilt zijn. Dit boek gaat namelijk over prinses Lia, ze is zeventien en vlucht op haar trouwdag. Ze komt terecht in een dorpje en doet zich voor als een normale burger. Tot ze twee jongemannen ontmoet. Één van hen is de prins waarmee ze zou trouwen, de ander is een moordenaar gestuurd door haar vader.

JAAY voor prachtig mooie covers. Deze cover vind ik namelijk echt adembenemend, die lijnen, de bloemenkrans, HET LETTERTYPE (ja ik weet het, dit krijg je als je webdesigner bent). Dit boek lijkt me echt heel erg goed. Het plot spreekt me ontzettend aan en ik kijk erg uit naar de twee jongemannen, ja één van hen is waarschijnlijk een beetje een moordenaar, maar ik ben echt weer even toe aan romantische mannelijke karakters (in de laatste boeken die ik las miste ik dat een beetje en nu lees ik een boek over een jongetje van 15 dat een vermoorde hond vindt, niet erg romantisch dus). Ergens wil ik dit boek ook gewoon heel erg graag vasthouden en strelen, omdat het er zo prachtig uitziet.

A Clash Of Kings- George R. R. Martin

Enkelen van jullie zullen misschien weten dat ik vorig jaar in de zomervakantie het eerste deel uit de A Song Of Ice And Fire serie heb gelezen, A Game Of Thrones. Nu het een jaar duurt voordat het nieuwe seizoen van de tv-serie uitkomt, heb ik mooi de tijd om de rest van de boeken te lezen. A Clash Of Kings is het tweede deel van deze serie en ik weet dus eigenlijk al een beetje wat gaat gebeuren. Mijn vrienden zeggen dat rond het vierde boek de tv-serie en de boeken heel anders worden, dus ik kijk daar eigenlijk het meest naar uit, want dan is het wat interessanter om te lezen. Ik vind het een beetje nutteloos om een samenvatting voor A Clash Of Kings te geven, omdat dit dus het tweede deel van een serie is, dus hierbij een samenvatting van A Game Of Thrones, het eerste deel.

A Game Of Thrones gaat over Westeros, een land met verschillende streken. De koning van Westeros is Robert Baratheon en op een dag nodigt hij zijn beste vriend Eddard Stark uit in King’s Landing om ‘Hand Of The King'(een soort assistent) te worden. Maar dan gebeuren er allemaal nare dingen en doet Eddard een schokkende ontdekking waardoor het vreedzame Westeros langzaam verscheurd wordt door oorlog. Maar Eddard Stark is niet de enige hoofdpersoon uit het boek. In het land Pentos, dat slechts door een zee gescheiden is van Westeros, is een meisje dat zegt dat zij het recht heeft koningin te worden, Daenerys Targaryen. Daenerys krijgt een steeds machtiger leger en kan elk moment Westeros binnen vallen. Ook is er nog Jon Snow, Eddard’s onechtelijke zoon. Jon Snow woont op de grote muur van ijs, die Westeros van de wilde mensen achter de muur beschermt. Plotseling komen achter de muur doden tot leven en vallen ze bij de muur mensen aan, hoe gaat Jon hiermee om?

Zoals je kunt zien is het nogal lastig om A Game Of Thrones samen te vatten, haha.

Ik denk dat ik het vandaag hierbij laat, aangezien ik al ruim 1300 worden heb getypt, goh, ik word echt enthousiast als ik het over boeken heb. Natuurlijk heb ik nog veel meer boeken op mijn boekenwishlist staan, maar dit zijn er in ieder geval een paar van. Welke boeken staan op jouw wishlist?

Liefs, Marije

Geef een reactie

