TV-Series: wat ik nu kijk en wat ik heb gekeken

Hee allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo goed ben in het kijken van tv-series. Oké , vroeger was ik een trouwe fan van SpangaS en GTST. En in de jaren daarvoor keek ik trouw naar Dora en the Tweenies. Maar echte goede series bijhouden is nooit echt mijn hobby geweest. Totdat ik in de eerste van iedereen hoorde dat ik echt de serie Pretty Little Liars moest gaan kijken, toen begon mijn serie-kijk-verslaving. Nu kijk ik graag naar series, maar ik moet wel zeggen dat het in buien komt. Soms kijk ik drie maanden helemaal niets, dan kijk ik vijf uur lang afleveringen per dag voor een hele week. Het leek mij voor vandaag eens leuk om met jullie te delen wat voor een tv -series ik nu zoal kijk en wat ik gekeken heb.

De trailer hierboven bevat beelden van geweld en naakte mensen.

De eerste serie waar ik het over wil hebben is Game of Thrones (of voor de boekfans: A Song of Ice and Fire). Iedereen uit mijn klas had deze serie al gezien en dat werd op een gegeven moment best irritant. Iedereen praatte altijd over het geweldige Game of Thrones, waar ik niets over wist. Ik wilde het eigenlijk eerst niet kijken, ik had namelijk dingen gehoord over ontzettend veel seks. Nu ben ik zo’n persoon die bij iedere seksscène op tv wegkijkt dus Game of Thrones leek me niet echt iets voor mij. Totdat ik op een gegeven moment voor op vakantie een dik boek moest vinden, de Lord of the Rings boeken waren te groot om mee te nemen en Harry Potter had ik al vaker gelezen, toen zag ik het eerste deel van de A Song of Ice and Fire boekenreeks in de boekwinkel liggen. Een boek met meer dan 800 pagina’s dat toch nog perfect in mijn rugzak paste (we gingen op een rugzak-wandel-trip dus vandaar). Het was eigenlijk mijn enige optie dus daarom nam ik hem mee.

Omdat dit artikel over tv-series gaat, zal ik heel kort zijn over het boek. Aan het begin krijg je een hele grote hoeveelheid namen voorgeschoteld waarvan je driekwart niet kan onthouden, daarna wordt het ontzettend leuk. Nadat ik het boek uit had gelezen aan het eind van de vakantie, moest ik meteen de serie gaan kijken, zo leuk vond ik het boek. De serie is net als het boek even inkomen, de eerste aflevering duurt ontzettend lang en je leert er echt ontzettend veel karakters kennen, dat kan verwarrend zijn.

De verhaallijn van Game of Thrones is simpel, er zijn verschillende streken in Westeros, allemaal met een eigen heer. Maar als Jon Arryn, de hand van de koning, wordt vergiftigd, begint een strijd om macht, gerechtigheid en de kroon. In deze tv-serie zit wel ontzettend veel geweld en seks, dat moet wel gezegd worden. Ik zou deze serie niet gaan kijken als je daar niet tegen kan. Voor de rest raadt ik Game of Thrones ontzettend aan. In april komt seizoen 5, dus kijk het nu gauw om spoilers te vermijden!

Dit is misschien een beetje een vreemde overgang van Game of Thrones. Maar de eerste serie die ik ooit helemaal af heb gekeken tot het punt van wachten op een nieuw seizoen in Amerika, is Faking it. Faking it is een MTV serie over twee meisjes die doen alsof ze lesbisch zijn om populair te worden. Ik vond deze serie zo leuk omdat hij heel makkelijk weg te kijken is. Ik heb het eerste seizoen in twee dagen gekeken (no regrets).

Faking it is een perfecte serie om te kijken als je geen zin hebt in ingewikkelde verhaallijnen en complotten. Het is niet ingewikkeld. Wat ik ook leuk vind aan Faking it, is dat ze allemaal hele verschillende personages hebben, homosexueel, bisexueel en interseksueel (ik wist niet eens dat dat bestond tot ik het in Faking it zag), dat maakt de hele serie heel orgineel.

De serie Outlander keek ik samen met mijn moeder. Het gaat over Claire Beauchamp die door een ongeluk terug in de tijd gaat en terechtkomt in het Schotland van 1700. Ik ben zelf geboren in Schotland dus voor mij is het superleuk om te kijken naar het Schotse landschap. Deze serie komt ook redelijk langzaam op gang en dit is net als Game of Thrones een volwassenere serie. Het tweede seizoen van Outlander komt in april en ik kan niet wachten!

Nu op naar de series die ik momenteel kijk. Once Upon a Time is weer zo’n serie waarvan mijn vriendinnen zeiden dat ik het echt moest gaan kijken. Ik ben nu bij aflevering 5 van seizoen 1, dus echt  veel kan ik er nog over zeggen, maar ik merk wel dat ik het tot nu toe een beetje irritant vind. Ik vind het acteerwerk redelijk slecht en het komt een beetje traag op gang. Ik ga wel doorkijken want ik ben benieuwd naar wat iedereen zo leuk aan deze serie vind, maar ik ben tot nu toe nog niet echt super enthousiast.

Oké, dit is weer zo’n redelijk slechte MTV serie, maar ik moest hem erbij zetten want ik kijk hem momenteel wel, Awkward. Ik moet allereerst wel zeggen dat ik Faking it een leukere serie vind dan Awkward, maar Awkward is ook wel gemakkelijk om te kijken omdat je er ook niet over na hoeft te denken. Ik ben nu bij seizoen 4 en ik merk dat ik nogal geïrriteerd word van Jenna, de hoofdpersoon. Ik begrijp dat het leuk is voor de serie als ze verkeerde keuzes maakt, maar dit is wel een beetje heel overdreven. De personages die deze serie voor mij echt amuserend maken zijn Lissa en Tamara, zij zijn zo ontzettend grappig!

Hahahaha, ik schaam me er redelijk voor, maar ik moest deze serie erbij zetten. Waar ik de hele Game of Thrones serie in een paar maanden heb afgekeken, ben ik na twee jaar nog steeds bezig met Pretty Little Liars. Ik merk bij deze serie dat ik echt in de Pretty Little Liars modus moet komen, voordat ik het ga kijken. Ik merk ook dat ik het nu een beetje langdradig begin te vinden. Ik ben nu bijna bij seizoen 5 en wil gewoon graag weten wie A is. Pretty Little Liars gaat uiteindelijk tot en met seizoen 7, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan vullen.

De laatste serie waar ik het over wilde hebben is Prison Break. Dit is een al wat oudere serie over een man die expres een overval pleegt zodat hij zijn broer uit de gevangenis kan helpen. Ik heb hiervan alleen de eerste drie afleveringen gezien maar ik ben al helemaal hooked. Het verhaal is gewoon ontzettend goed uitgedacht en slim gedaan. Dit is wel een serie waar je echt over na moet denken!

Dit zijn de series die ik momenteel kijk, welke series kijk jij momenteel?

Liefs, Marije

Een gedachte over “TV-Series: wat ik nu kijk en wat ik heb gekeken

Geef een reactie

